Bij de implementatie van een ERP applicatie is niet alleen de software belangrijk, maar ook het implementatietraject. Door zijn jarenlange ervaring met Odoo, is Somko in staat om een traject op maat op te stellen dat het welslagen van de implementatie garandeert.
Doorgaans omvat een Odoo implementatie volgende stappen:
Tijdens deze fase wordt er samen met de sleutel-gebruikers binnen uw organisatie nagegaan hoe de huidige bedrijfsprocessen in elkaar zitten. Hierbij zijn we ook niet bang om deze in vraag te stellen en eventueel alternatieven voor te stellen.
Na afloop wordt een gedetailleerd analysedocument opgeleverd dat beschrijft welke (community-) modules moeten gebruikt worden, hoe modules moeten ingesteld worden, waar customisatie of maatwerk noodzakelijk is.
Tijdens deze fase wordt er in onderling overleg bepaald welke functionaliteiten dienen geïmplementeerd te worden en wanneer welke milestones moeten behaald worden.
Vanaf dit moment weet u ook perfect hoeveel de implementatie u zal kosten.
Voor grotere projecten stelt Somko het gebruik van een test- of QA- (Qualtiy Assurance) omgeving voor. Daar kan de voorgestelde oplossing al dan niet in verschillende stappen op gezet worden, zodat alle gebruikers van uw organisatie kunnen opgeleid worden en vertrouwd geraken met het nieuwe systeem.
Wenst u ook Odoo te implementeren?
Odoo Gold Partner
Als erkenning voor de kwaliteitsvolle dienstverlening die Somko aan zijn klanten levert bij de implementatie van ERP systemen, heeft Odoo in 2016 Somko erkend als Gold Partner. Dit is de hoogste onderscheiding waarmee Odoo zijn partners beloond.