Project Socius

Socius is het steunpunt voor sociaal-cultureel volwassenenwerk.
Voor Socius ontwikkelde Somko een CRM applicatie met uitgebreide functionaliteiten voor het beheer en de planning van evenementen, resources, inschrijvingen en tevredenheidsenquêtes.
Via een generieke interface kon Somko een oplossing bieden voor de synchronisatie van verschillende gegevens tussen Odoo en de WordPress website van Socius.
Daarnaast werd er ook veel aandacht besteed aan de rapportering van de diverse gegevens.

Testimonial

Voor de ontwikkeling van ons nieuw CRM-systeem gingen we niet over één nacht ijs. Op basis van eerdere ervaringen uit het verleden lieten we onze keuze voorafgaan door een grondige behoeften- en marktanalyse. Een belangrijk criterium dat we hierbij naar voor schoven, was het gebruik van open source software. Eens een shortlist opgemaakt, viel onze uiteindelijke keuze op het ODOO-pakket waarvan we de ontwikkeling in handen gaven van Somko.
Van bij de start nam Somko de nodige tijd om in te gaan op onze vragen en werd ondersteuning geboden om onze behoeften nog scherper op begrip te krijgen. Dit "meedenken met de organisatie" kenmerkt de ingesteldheid van de Somko-medewerkers.
Gedurende de ontwikkeling van ons nieuwe CRM-systeem stond Somko garant voor een kwaliteitsvolle procesbewaking met de nodige aandacht voor taakopvolging en nazorg. Gemaakte afspraken en deadlines werden correct opgevolgd. De mogelijkheid om zaken uit te testen via een afgeschermde testomgeving, zorgde bovendien voor een belangrijke meerwaarde.
Kortom, we zijn zeer tevreden over onze keuze en de fijne samenwerking waarin ze resulteerde.

Jon Goubin, Stafmedewerker Socius